Kaart in je bus
Tweede aanbieding aan huis

Was je niet thuis toen de koerier bij je langskwam? Dan vind je een kaartje in je brievenbus, van DHL eCommerce of van onze partner bpost, die voor ons in België de pakketjes aan consumenten bezorgt. DHL komt automatisch een tweede keer langs, bij bpost kan je je aflevervoorkeuren instellen.

bpost kaart in bus

Vond je een bpost afwezigheidsbericht in je bus? Dan staat op het kaartje vermeld in welk afhaalpunt je je pakketje kan gaan afhalen. Je hebt daarvoor 14 dagen de tijd. Laat je je pakket liever bij een buur of op een veilige plek rondom je huis leveren? Stel dan je voorkeuren in.

DHL kaart in bus

Vond je een DHL kaart in je bus? Onze DHL koerier komt normaal automatisch de volgende werkdag een tweede keer bij je langs. Stonden we al twee keer voor een gesloten deur, dan kan je je zending ophalen op een DHL RegioHub. Volg daarvoor de instructies op de DHL kaart.

Veelgestelde vragen

Een vraag? We helpen je natuurlijk graag, en het liefst razendsnel.
Daarom staan de meest voorkomende vragen en antwoorden hier op ‘n rij.

Hoe lang wordt mijn pakket bewaard bij een DHL ServicePoint?

Je pakket blijft 14 kalenderdagen beschikbaar in een afhaalpunt en 5 kalenderdagen in een pakketautomaat. Zodra je pakket in het afhaalpunt is afgeleverd, ontvang je een e-mail van bpost en na enkele dagen krijg je al een eerste herinnering. Wanneer het pakket niet tijdig wordt opgehaald, wordt het teruggestuurd naar de afzender.

Kan iemand anders mijn pakket in een DHL ServicePoint afhalen?

Ja, dat is geen probleem.  Iedereen mag je pakje afhalen in een bpost afhaalpunt zolang die persoon beschikt over de barcode van je pakket. Die vind je terug in de bevestigingsmail, in de My bpost app of op het afwezigheidsbericht dat je ontving in je brievenbus.

Kreeg je een afwezigheidsbericht van DHL eCommerce in je brievenbus en moet je je pakket ophalen in een RegionHub van DHL eCommerce? Neem dan bij afhaling altijd de DHL kaart en een geldig identiteitsbewijs mee.

Kan ik mijn pakket de tweede keer op een ander adres laten bezorgen?

Nee, dat kan niet. Een tweede aanbieding via DHL eCommerce kan enkel op hetzelfde adres. Neem contact op met de verzender wanneer je jouw pakket op een ander adres wilt laten bezorgen.

Werd je pakket door bpost aangeboden toen je niet thuis was? Op de bpost website of app kan je via je leveringsvoorkeuren aangeven waar je pakket naartoe moet als je niet thuis bent. Heb je je voorkeuren nog niet ingesteld, dan zal bpost proberen om je pakket bij een buur of op een veilige plek rondom je huis te bezorgen. Lukt dat niet, dan krijg je een bericht met informatie over waar je je pakket kan ophalen. Een tweede aanbieding aan huis of op een ander adres is via bpost niet mogelijk.