The sky is not the limit
Reuzensprong voor de logistiek
In 1969 zet Neil Armstrong voet op de maan. Een mijlpaal in de geschiedenis. Een paar maanden later scheppen drie andere pioniers – Adrian Dalsey, Larry Hillblom en Robert Lynn – nóg een legendarisch moment. Ze richten de eerste internationale bezorgservice op: DHL. Een slim initiatief, dat uitgroeit tot het meest toonaangevende logistiekbedrijf ter wereld. Hoe? Door alle grenzen te tarten, tot op de dag van vandaag. Kijk maar naar onze ultieme ambitie: leveren op de maan. Een missie waar Neil trots op zou zijn.
Mensen verbinden, levens verbeteren
DHL Group
DHL en Deutsche Post vormen het grootste post- en logistiekbedrijf ter wereld. Samen heten we de DHL Group. Ons portfolio van logistieke oplossingen via de weg, de lucht en het spoor is ongeëvenaard. Met een half miljoen medewerkers in meer dan 220 landen en regio’s, verbinden we moeiteloos alle hoeken van de planeet.
Onder de mooie geelrode vlag van DHL eCommerce zijn in de Benelux nog twee logistieke giganten ondergebracht: één uit het zakelijk transport en één uit de particuliere markt. Samen met Van Gend & Loos en Selektvracht is DHL eCommerce zonder enige twijfel dé pakket- en palletbezorgdienst van de Benelux. En via het DHL eCommerce Europe netwerk dat voortdurend uitbreidt, leveren we uw zendingen ook moeiteloos in steeds meer Europese bestemmingen.
220
Het aantal landen waarin DHL actief is
590.000
DHL Group medewerkers wereldwijd
380.000
DHL medewerkers wereldwijd
6.000
DHL eCommerce medewerkers in de Benelux
Strategy 2025
Delivering excellence in a digital world
Elke vijf jaar scherpen we onze strategie aandachtig aan. Strategie 2025 is de leidraad waar we nu mee werken: Delivering Excellence in a Digital World. Wij zetten onze schouders eronder om de logistieke sector te vernieuwen met digitalisering. Met als doel mensen bij elkaar brengen en hun levens verbeteren. Strategie 2025 is ‘powered by’ digitalisering. Zo positioneren wij ons als de logistiek dienstverlener van de wereld. Excellence. Simply delivered.
Duurzaamheid
Verminderen van CO2-uitstoot
Bij DHL willen we bijdragen aan een duurzamere wereld door onze CO2-uitstoot te verminderen. Daarvoor nemen we verschillende maatregelen. Zo zijn al onze nieuwe gebouwen gasvrij en voorzien van zonnepanelen. En voor de bezorging schakelen we over op elektriciteit of HVO100 (een duurzame fossielvrije brandstof, geproduceerd uit afval, restoliën en vetten).
DHL Cares
Samen voor een ander
Pakketten vervoeren is wat we doen, maar we zijn meer dan een logistiek partner. Via onze stichting DHL Cares ondersteunen we goede doelen en maatschappelijke initiatieven in de Benelux. Niet alleen met geld, maar ook met advies, middelen en de inzet van onze mensen. Door onze krachten met die van klanten en partners te bundelen, helpen we de maatschappij vooruit.
Voortdurend vooruit met first choice
DHL heeft fantastische klanten over de hele wereld. Dat houden we natuurlijk graag zo. Daarom zorgen we dat wij hun eerste keuze zijn én blijven. Niet alleen met onze uitmuntende service, maar ook met het verbeterprogramma First Choice, dat iedereen in onze organisatie helpt om vooruit te streven, elke dag weer. Het motto: ‘Everybody. Everyday. Everywhere. A little bit better.’